tisdag 15 april 2008

Stickprylspaning

Mellan mumsandet på en och annan belgisk chokladpralin har jag idag stickat klart andra ärmen på lilltröjan. Just nu ligger jag och undrar om jag har energi nog att gå och ge den ett dopp eller om jag ska gå och lägga mig och sova istället. Idag är det en väldigt sömnig Linda som skriver. Inte trött och seg, utan just sömnig. Halledosingen då. :)

Idag har jag stickprylspanat lite. Sannsticks har superfina pendlarstickpåsar som ser riktigt praktiska ut och nya Love Knitting säljer Knitzi's supercoola strumpstickningsskyddstuber. Jag kan helt klart se ett logiskt användningsområde för de här två tillsammans: halvstickad strumpa in i Knitzin och sen i med alltihop i pendlarpåsen! Sen är det bara att ta med sig sin lilla stickning och åka iväg på en tripp ut i världen! När jag är inne på Sannsticks sida klappar jag alltid virtuellt på merinoullen och babyalpackan. De ser ljuvliga ut och jag kan helt klart tänka mig en Thermal i någon av dem - kanske merinoullen passar bäst?

Inga kommentarer: