tisdag 11 mars 2008

Tropiska humlor påbörjade

Mina marssockor i Stickameras Sockklubb är härmed påbörjade! Än så länge är den första lilla sockan bara fem mönsterrapporter lång, men den blir så fin, så fin.





Garnet är Opalgarn från kollektionen Regnskog 2 och färgen kallas 1613, eller på lite roligare svenska; humla. Jag har haft ett par nystan sedan i juli förra året utan att använda dem och nu kom det ena väl till pass. Det har inte dröjt så länge för mig att sticka av dem för att jag inte gillar färgen, det är snarare tvärtom; jag älskar färgkombinationen och framförallt är jag överförtjust i humlor (jag lätt betuttad i de flesta insekter, speciellt humlor, bin och olika sorters skalbaggar). Det har helt enkelt inte blivit av att sticka mig ett par hummelstrumpor innan, men nu är de på gång i form av ett par Tropicana. Jag har lagt upp 11 maskor extra eftersom jag har ganska ankiga fötter och höga vrister (ett arv från min Mormor) och förhoppningsvis blir det bra.



Monza och Opal hälsar att de har läst Annas blogg idag med speciellt intresse. Hon har lagt upp två skojiga små animerade filmer som perfekt speglar katters personlighet och mina håriga donnor håller med på alla punkter. Gå gärna in på Annas sida och kika, och kom ihåg att filmen med katten i sängen skulle kunna vara baserad på mig och Opal. Så har vi det varje morgon - från spinn till basebollträ via klor i näsan... Underligt nog tycker jag väldigt mycket om Opal ändå.

Åååh, nya Knitty är ute! Så mycket fint!

1 kommentar:

Frida sa...

Ska bara läska dig lite. Hittade en Fåret Shaun tröja i en garnaffär. Kunde inte motstå den så nu stickar jag min första tröja. Jättebra mönster hitills. Stickas på rundsticka och fårhuvudet för sig som sedan sätts på tröjan på nåt vis. Jag stickar minsta strl. Håll tummarna! :-)