måndag 3 mars 2008

Borta i rymden

Ibland blir man bara sååå lycklig! Vi nådde euforins gräns nyss, när vi upptäckte vad som precis började på TV4 Science Fiction (den nya kanalen), nämligen "Red Dwarf"!!! TV4 kallar det visserligen för "Borta i Rymden", men det kan man leva med. Lister, Rimmer och the Cat är bland det roligaste som finns och det på en härligt engelsk engelska. Borta i rymden kanske egentligen inte är ett så dåligt namn ändå, är man borta i rymden för länge så kan man upptäcka att man har diskussioner som denna...



Visst blir man sugen på Chicken Vindaloo?! :)

Detta är ju det andra blogginlägget som handlar om en TV-serie, har Linda gett upp stickandet? Nejdå, ingen fara. Jag kämpar vidare med Olas Uptown Boot Socks, och nu är jag på foten på den första sockan. Jag börjar bli fena på att sticka snajsiga hälar, numera klara jag det utan att superkoncentrera mig och de ser dessutom ganska snygga ut. Tidigare tyckte jag det var pilligt att plocka upp maskor längs hälsidorna, men nu har jag fått in den rätta knycken. Det du farbror Melker, jag har den rätta knycken! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Näme! Har ni TV4 Scifi?? Det har ju inte jag, fy så orättvist. :p

Red Dwarf är bäst! :D