tisdag 22 januari 2008

En två tredjedels mössa

Ikväll har det stickats flitigt här hemma. William har numera en till två tredjedelar klar mössa!



Garnet är som tidigare nämnts Debbie Bliss Baby Cashmerino. Mönstret är en modifierad form av en beanie-mössa som finns med i boken Charmed Knits av Alison Hansel. Jag har lagt upp 108 maskor och stickar runt på strumpstickor. Till resåren har jag använt mig av stickor 2,5 mm och till det slätstickade partiet används stickor 3 mm. Jag tror (hoppas) att kreationen skall passa Willes lilla huvud, färgen på garnet går i alla fall ihop med hans nya jacka... Garnet är underbart mjukt och mycket lättstickat (åtminstonde ända tills man råkar splitta det, för då blir det verkligen splittigt, om ni förstår vad jag menar). Min förhoppning är att Wille ska ha en mössa med posten på fredag, men vi får se om min tidsplan håller.

Inga kommentarer: