onsdag 17 oktober 2007

Opp amaryllis!

Nu är det hög tid att plantera sin amaryllislök om man vill att den ska blomma någonstans i närheten av julafton. Själv har jag aldrig lyckats plantera dem i tid, oftast sätter jag dem för sent, men då får jag å andra sidan kika på fina blommor hela januari. I år är den den här lilla skönheten som hoppar ner i kruka hemma hos oss...


Gröna sköna 'Limona' som snart ska byta dricksglas mot kruka

Jag har en sparad amaryllislök som står i badrumsfönstret också. Den håller på att vissna ner för tillfället, så om den väljer att blomma om så gör den nog inte det förrän framemot februari. Jag hoppas verkligen att den vill blomma om i år också, den gjorde det förra året och det är första gången jag har lyckats hålla liv i dem mer än en säsong.

Ni såg väl Gunnels Gröna på SVT ikväll? En människa kan inte få för många älsklingar, växter, garnnystan eller katter och heller inte för mycket Gunnel Carlson i rutan. Söderläge och andra växtprogram i all ära, men Gunnel är alltid Gunnel. Ve den dag då SVT beslöt sig att lägga ner Gröna Rum!

Jaha, har ni stickat något spännande på sista tiden då? Själv fortsätter jag pilla med mina Whitby-sockor och när de är klara är det jättehemlig julklappsstickning som gäller till 100%. Vi har förresten redan införskaffat två (ostickade) julklappar! Det gäller att vara ute i tid...

Inga kommentarer: