lördag 6 oktober 2007

Lördagspyssel

Lördagar är härliga dagar, för då är man ledig! Man får ha sovmorgon, äta frukost i soffan (samtidigt som man kollar på film), man får äta lördagsgodis och man får mysa i största allmänhet. Vår lördag har varit väldisponerad; frukost i soffan, tripp till Borgholm (jag iklädd min väldigt gröna nya tröja), inköp av en varsin bok, hemfärd och sedan allmänt vegeterande tillsammans med katter, böcker och stickning. Mitt bokfynd ser ni nedan...


"Vantar, mössor, sockor och sjalar" av Anita Gunnars, Ica Bokförlag 2003.

Bilden är något mörk eftersom jag inte kunde använda blixten på kameran (den gav blänk i det blanka omslaget), och jag fick lov att ta bilden med ena handen medan jag höll bort Opal med den andra. Helt plötsligt hade hon blivit väldigt intresserad av böcker... Det är snarare så att hon är väldigt intresserad av kameran, och vill gärna gosa med den. Hursomhelst, det är en söt liten bok med många klassiska modeller av mönstrade vantar, olika typer av sockor, mössor av olika slag och en och annan sjal. Det finns även tvåändsstickade modeller i boken. Tvåändsstickning är något jag inte har träffat på irl (annat än som färdiga plagg, jag har aldrig prövat på det själv), så de sidorna ska bli spännande att läsa.

På stickfronten har det gått framåt idag, numera går min diagonalstickade halsduk att vira två varv kring halsen. Nu är det bara lite "häng" som ska till, med andra ord skall jag sticka den lite längre så att den hänger snyggt när jag har den på mig. Nu har jag dock slut på garn, men nytt borde komma i början av nästa vecka eftersom jag beställde från Garnhärvan i torsdags.

Inga kommentarer: