söndag 30 september 2007

Regn gynnar shoppare

Idag har det varit en dag med både regn och kall blåst, något som gjorde att skördefestandet avstannade lite. Vi var in till Borgholm och shoppade lite idag och det var faktiskt inte värre på folkanstormingsfronten än vad det är en helt vanlig lördag. Mimmi passade på att köpa med sig lite minipumpor hem (jag tyckte att hon skulle slå till på en 10-kilos, men hon ville inte släpa den på tåget) och tradiga som vi är gick vi även in på Ullcentrum (igen!). Jag klappade på garnerna (naturligtvis), Ola klämde på deras fina tovade kastrullunderlägg och provade tovade Gandalf-mössor och Mimmi köpte fina linnekläder. Jag var snäll och sansad och köpte inga garner. Duktig Linda.



Min snälla lilla mamma köpte dock en fin krans att ha på dörren till mig. Nu gäller det bara att komma ihåg att den är där och inte tok-slå igen dörren som vi brukar göra.

Nähej, nu ska jag sticka vidare på min diagonalhalsduk.

Inga kommentarer: