tisdag 4 september 2007

Förtrollat på Barbacka

Idag är det tisdag och då slutar jag jobba tidigt, vilket är jätteskönt. Helgen sa bara svosch och försvann, så jag hann aldrig riktigt känna efter om jag var ledig eller inte. Men kul var det, eftersom det var mycket som hände!

I lördags hade The Swedish Rowling Fanclub föredrag på Barbacka i Kristianstad om Harry Potter och om hemsidan som en del av Kristianstad Bokfestival. Ola, Dean och Signe lät riktigt proffsiga, trots att föredraget till viss del var improviserat. Själv visade jag upp det jag hade stickat från Alison Hansel´s bok "Charmed Knits". Jag var rädd att min lilla utställning skulle se just liten och fjuttig ut, men det blev faktiskt ganska bra. Det stickade fick ligga bakom glas i Barbackas entré och se fint ut och jag var glad. Weasley-tröjan var inte riktigt färdig (det är den fortfarande inte), men den fick visa upp sig ialla fall.


Uggla med vänner bakom glas


Ola sätter upp affischer på Barbacka


Signe, Dean och Ola håller föredrag


Signe högläser kapitlet "Kråkboet" ur "Harry Potter och hemligheternas kammare"

William (olianskt kusinbarn) fick den bruna alvmössan och den mönstrade Ron-mössan med fläta. De passade honom perfekt och han såg verkligen ut som en mycket söt liten alv i dem, speciellt eftersom han har börjat få vassa små tänder nu. :)

Vi grillade även med några kompisar på lördagskvällen samt träffade Jens och hans lilla familj på fredagskvällen, så nu har vi varit sociala för minst en månad framöver. Näe, man träffar inte så många trevliga människor här ute på ön. Här finns mest ölänningar. ;)

Nehej, nu ska jag gå och se om en viss herul har somnat i soffan eller ej och sen är det dags för att laga ugnspannkaka. Gottis!

Inga kommentarer: