lördag 7 juli 2007

Något att nynna på

Man behöver alltid något att nynna på för att fördriva tiden alternativt tysta det dåliga samvetets ljudliga läten. ;) Detta snurrar just nu i min CD-spelare:



Nedanstående får mig även att fundera på om man inte borde börja gräva i sin gamla legolåda för att kunna effektivisera sin stickning...



Stickning ja. Det är ju det som är tänkt att vara en av huvudingredienserna i den här bloggen, så då kan det ju vara bra att nämna något om detta också såhär inledningsvis... ;) Jag är ingen jätteavancerad stickare, det är snarare så att jag tycker att det är väldigt roligt och jag brukar bli nöjd med de resultat jag åstadkommer, men jag är definitivt ingen expert. Just för tillfället stickar jag ett linne i lingarn (mönster och garn från YlloTyll, bilden nedan visar framstycket för några dagar sedan), något som är hur kul som helst och dessutom ser det ut att kunna bli riktigt snyggt när jag är klar. Lingarn var verkligen en intressant stickupplevelse till skillnad från ull, lingarnet är en smula obändigt först men när man väl fått grepp om det är det lättstickat och framförallt vackert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så trevligt att du har en blogg... DOcenterna är ju toppen!!!

Linda sa...

Haha, jadu, det var ju av dig jag fick länken, så det är klart det är bra då!